Veertiende Hikeweekend: Winterse Kilometers met Thijs en Marcel

Regio Groesbeek

Na de intensieve 7 Summits Challenge in januari, was het in februari tijd voor een hike met z’n drietjes. Geen officiële uitdaging dit keer, maar gewoon een weekend vol kilometers maken, genieten van de natuur en de winterse stilte. Vanaf zaterdagavond hield het niet op met hard regenen dat we de zondag aan ons voorbij hebben laten gaan.

Winterse Start, Warm Wandeltempo

Het weer had deze keer een verrassing voor ons in petto. De koude februarilucht beet in onze gezichten terwijl we begonnen aan de eerste kilometers. Maar zoals altijd duurde het niet lang voordat we op temperatuur kwamen. Want laten we eerlijk zijn: zodra je in de flow zit, verdwijnen de kou en de wind naar de achtergrond.

De route was prachtig – glooiende paden, uitgestrekte bossen en hier en daar nog wat restjes bladeren. De natuur leek in diepe rust, maar wij hielden het tempo er goed in.

Gesprekken, Stilte en Hiken op de Automatische Piloot

Er is iets bijzonders aan hiken met wie je al zoveel tochten hebt gedeeld. Je hoeft niet altijd te praten, maar als je dat wel doet, zijn de gesprekken goed. We wisselden sterke verhalen af met lange stiltes waarin alleen onze voetstappen hoorbaar waren.

Soms liepen we naast elkaar, soms een stukje achter elkaar. Het maakte niet uit. Er is een soort vanzelfsprekende samenwerking ontstaan in al die hikeweekenden, waardoor alles soepel verloopt. Even stoppen? Geen probleem. Toch nog een extra kilometer? Waarom niet?

Een Route om van te Genieten

Hoewel dit weekend minder extreem was dan de vorige hike, had het alles wat we zo waarderen aan onze tochten. Lange bosrijke paden, mooie uitzichten en een paar uitdagende klimmetjes zorgden ervoor dat we niet alleen fysiek, maar ook mentaal weer even helemaal werden opgeladen.

Op naar de Volgende Hike

Februari bracht ons een pure, ongedwongen hike – precies zoals we het graag hebben. Geen prestatiedruk, geen recordpogingen, gewoon kilometers maken en genieten. Maar één ding is zeker: het avontuur stopt hier niet. De volgende hike staat alweer in de planning.

Op naar maart (wat april werd)!

Hieronder zie je de (gpx) routes. Als je dat wil, kan je de routes via Komoot ook eens gebruiken.

Je bent hier: » Home » Blog » Avonturen » Hikeweekend Februari 2022 Regio Groesbeek
Categorieën
Archief

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Limburgse Whisky Okshoof 12

Vol van smaak, geur en kleur

Nu bij de betere Limburgse slijter!

Bericht van onze sponsor Veldman Stokerij
Limburgse Whisky Okshoof 12

Aanmelden Rider DGR Venlo 2025

Meld je aan om op zondag 18 mei mee te rijden met DGR Venlo 2025. Je betaalt een onkostenvergoeding van €15.

Het is helaas niet meer mogelijk om te reserveren voor het eten bij de aanwezige frietkraam. Vraag eventueel op de dag zelf bij Veldman Stokerij of er nog plaats is (€15 pp).

Na je aanmelding sturen we je automatisch door naar de DGR website. Daar moet je ook nog een account aanmaken (gratis).

Zo blijf je op de hoogte en kan je geld inzamelen voor het goede doel. Bedankt voor je aanmelding en tot 18 mei!

Ja, ik eet mee bij de frietkraam!

18 mei van 17:00 tot 18:00 – Onbeperkt eten bij de aanwezige frietkraam. €15 per persoon incl. 2 drankbonnen voor de bar van Veldman Stokerij. Aanmelden voor 1 mei!

Na de aanmelding ontvang je een email met een betaallink en instructies. Tot 18 mei!

Aanmelden Rider DGR Venlo 2025

Meld je aan om op zondag 18 mei mee te rijden met DGR Venlo 2025. Je betaalt een onkostenvergoeding van €15.

Voor €15 extra kan je reserveren om na de rit 1 uur onbeperkt te eten bij de aanwezige frietkraam. Incl. 2 drankbonnen (bar van Veldman Stokerij).

Als Rider ben je aansluitend op de rit ook van harte welkom op de Riders After Party. Daar zal ook een mobiele frietkraam aanwezig zijn. Voor €15 krijg je 2 drankbonnen (voor de bar van Veldman Stokerij) en eet je onbeperkt zolang de frituurpan aan staat (1 uur).

Na je aanmelding sturen we je automatisch door naar de DGR website. Daar moet je ook nog een account aanmaken (gratis).

Zo blijf je op de hoogte en kan je geld inzamelen voor het goede doel. Bedankt voor je aanmelding en tot 18 mei!

Gelukt! Bedankt en je hoort snel van me!

Mvg Ynze Aerdts

Meld je aan als held

Word sponsor en draag bij aan mijn avonturen, DGR Venlo of Moon Bikes & Coffee.

Vermeld hieronder s.v.p. je gegevens. Bij stap 2 vragen we wat je wil bijdragen.

Vermeld hieronder s.v.p. wat je wil bijdragen. We zullen spoedig contact met je opnemen om e.e.a. te bespreken. Tot snel!

Selecteer meerdere items door de Ctrl of Shift toets in te drukken tijdens het klikken

Meld je aan als held

Word vrijwilliger voor DGR Venlo of Moon Bikes & Coffee.

Vul hieronder je gegevens in. Bij stap 2 vragen we wat je kan en wil doen.