
Veertiende Hikeweekend: Winterse Kilometers met Thijs en Marcel
Regio Groesbeek
Na de intensieve 7 Summits Challenge in januari, was het in februari tijd voor een hike met z’n drietjes. Geen officiële uitdaging dit keer, maar gewoon een weekend vol kilometers maken, genieten van de natuur en de winterse stilte. Vanaf zaterdagavond hield het niet op met hard regenen dat we de zondag aan ons voorbij hebben laten gaan.

Winterse Start, Warm Wandeltempo
Het weer had deze keer een verrassing voor ons in petto. De koude februarilucht beet in onze gezichten terwijl we begonnen aan de eerste kilometers. Maar zoals altijd duurde het niet lang voordat we op temperatuur kwamen. Want laten we eerlijk zijn: zodra je in de flow zit, verdwijnen de kou en de wind naar de achtergrond.
De route was prachtig – glooiende paden, uitgestrekte bossen en hier en daar nog wat restjes bladeren. De natuur leek in diepe rust, maar wij hielden het tempo er goed in.




Gesprekken, Stilte en Hiken op de Automatische Piloot
Er is iets bijzonders aan hiken met wie je al zoveel tochten hebt gedeeld. Je hoeft niet altijd te praten, maar als je dat wel doet, zijn de gesprekken goed. We wisselden sterke verhalen af met lange stiltes waarin alleen onze voetstappen hoorbaar waren.
Soms liepen we naast elkaar, soms een stukje achter elkaar. Het maakte niet uit. Er is een soort vanzelfsprekende samenwerking ontstaan in al die hikeweekenden, waardoor alles soepel verloopt. Even stoppen? Geen probleem. Toch nog een extra kilometer? Waarom niet?
Een Route om van te Genieten
Hoewel dit weekend minder extreem was dan de vorige hike, had het alles wat we zo waarderen aan onze tochten. Lange bosrijke paden, mooie uitzichten en een paar uitdagende klimmetjes zorgden ervoor dat we niet alleen fysiek, maar ook mentaal weer even helemaal werden opgeladen.




Op naar de Volgende Hike
Februari bracht ons een pure, ongedwongen hike – precies zoals we het graag hebben. Geen prestatiedruk, geen recordpogingen, gewoon kilometers maken en genieten. Maar één ding is zeker: het avontuur stopt hier niet. De volgende hike staat alweer in de planning.

Op naar maart (wat april werd)!
Hieronder zie je de (gpx) routes. Als je dat wil, kan je de routes via Komoot ook eens gebruiken.

